Fokus rygg

Jag föredrar nog egentligen lite kortare gympass och mer uppdelning av kroppen. Men eftersom det inte är så lätt att planera in flera pass vill jag få med så mycket som möjligt. Idag låg dock lite mer fokus på ben och rygg.
Det var väldigt varmt inne i gymmet så svetten rann idag också. Skönt!

Pass enl nedan (superset):
– Bänkpress tungt 5*3 + 8 lättare / fällkniven 12*3
– Latsdrag 5*3 tungt / axelpress 8*3
– Dips 6*4 / vadpress 20*4
– Lårcurl 2b+4v+4h+5h*3 (b=båda benen, v=vänster h= höger)/ baksida lårcurl 7*3
– Rumpspark 10*3 v/h
– Baksida axlar 10*4 / ryggpress 12*4
– Sidoplankan m rotation och vikt h/v 1 min / sit-ups på bosuboll m vikt 1 min *3

image

Sit-ups på bosuboll

Sista bålstyrkan var tuff. Kul att köra tidsbestämt istället för reps. Lite tävling att försöka göra så många som möjligt under angiven tid. Avslutade med en rejäl lång stretch. Skönt!

Imorgon är jag ledig så då har jag beställt sol och en heldag ute med familjen!

image

Ingen regnhatt imorgon!

Matlådan

Igår ställde jag mig och gjorde kikärtsbiffar. Använde mig av det här receptet. Jag gjorde dubbel sats, uteslöt mandel och oregano och kryddade med spiskummin, curry och persilja istället.

image

Jag gjorde många små biffar eftersom det är lättare att steka än bollar. Gott och uppskattat även av Leo! Skönt att kunna fylla frysen för snabba middagar framöver 🙂

image

L fick äta biffarna tillsammans med couscous, broccoli och turkisk yoghurt.

image

Jag gjorde en tabouleh och packade ner en härlig matlåda! Toppade med lätt rostad mandel. Mums!

image

Hade varit gott med avokado till också, men den glömde jag hemma…

Grymt pass

Grymt crossfitpass på gymmet i morse. Upplägg enl bilden nedan. Varv ett och två tog 12 min. Tredje klarade jag på 10:24! Var lite stressad för att hinna till jobbet, så jag rappade på 🙂

image

En omgång består alltså egentligen av 3 varv. Först 15 reps, nästa varv 9 reps och sista 6 reps. Sedan får man vila lite innan nästa omgång. Körde totalt tre omgångar! (sista varvet blev armhävningarna på knä)

image

Väldigt varmt trots en extra fläkt. Svetten rann. Men det ska den ju göra när man tränat!

Roligt upplägg och vid sista varvet började personal och några andra träningssugna komma in vilket sporrar lite extra.

image

Efter gymmet laddade jag med äggmacka samt smoothie på kokosmjölk, kesella, banan och frysta blåbär. Ny favorit hos alla i familjen! Resten av dagen spenderas på jobb fram till kl åtta ikväll.

Solen

Idag var det också varmt, men lite mer vind och lättare luft. Jag passade därmed på att slänga mig i solstolen på balkongen en timme. Något jag sällan gör, särskilt inte mitt på dagen när solen är som starkast. Men ibland kan det vara skönt att steka lite.

image

image

Nästan lika svettig som igår bara det att jag inte sprungit en halvtimme först 🙂

När L vaknat blir det cykeltur till någon badplats!

Värmen

Idag var det varmt, riktigt varmt. Hade ändå för mycket spring i benen för att ställa in den planerade joggingturen. Men oj vad tungt det var. Det kom några få ynka regndroppar och jag hoppades på fler, men icke. Luften kändes så tung att bara det utgjorde motstånd. Duschen efteråt var däremot befriande skön!

image

image

Syns dåligt, men svetten bokstavligen rann över hela kroppen

image

Eftermiddagen spenderades i trädgården med några vänner på besök och rulltårtetårta! Härligt att få sitta ute, njuta av värmen och dela livet med fina människor!

image

Tårta till Leos förtjusning! Vanlig rulltårta som jag fyllde med kesella-grädde smaksatt med vaniljpulver, vaniljsocker samt hallon och blåbär. Sedan smetade jag gräddröran ovanpå och toppade med hallon och rostad kokos (ej med på bilden). Gott!

Lekplats

Semestern med jogging och uteträning var superskönt. Men idag var det roligt att komma tillbaka till gymmet och alla roliga leksaker. Lekplats för vuxna!

Idag blev det mest superset enl följande:
– Chins 5*3
– Bänkpress/fällkvinen 9/15 *4
– Axelpress/baksida axlar rep 9/10 *3
– Utåtrotation h/v 12*3
– Bicepscurls/tricepspress med stång 10/10 *3
– Sidoplankan m rotation och vikt h/v 15*3
– Plankan/hantellyft åt sidan 45s/10 *3
– Dips 6*3
– Löpning 10 min (50 sek-intervaller)

image

Dips från ett tidigare pass