Veckans träning v.26

I fredags tog vi hyrbilen och for till Sundsvall för att där gå på bröllop på lördagen. Mycket jobb och fix i veckan samt resan till Sundsvall gjorde att träningen uteblev förutom lite cykling. Vilovecka helt enkelt.

Måndag: 20+20 min cykel
Tisdag: 20+20 min cykel + plankan 3*1 min
Onsdag: 20+20+ 40 min cykel
Torsdag: 20+20 min cykel
Fredag: plankan 3*1 min
Lördag: plankan 3*1 min
Söndag: vila

Årets sommarlunch

Detta blir nog årets sommarlunch. Fransk potatissallad med soltorkad tomat, fetaost och rädisor. Gravad lax och broccoli blev en klockren kombination!

image

Rökt eller gravad lax.är jättebra att ha i kylen. Lite lyx kanske, men godaste och enklaste sommarmaten! Dressingen till potatissalladen gör man genom att blanda dijonsenap, vitvinsvinäger och olivolja samt salt och peppar. Lika bra att göra en rejäl sats. Den håller sig bra och blir bara godare om den får stå en dag.

Veckans träning v.25

Måndag: 20+20 min cykel
Tisdag: 30 min hemmagym (cardio+core) + 20+20 min cykel
Onsdag: 75 min gym (överkropp + korta intervaller) + 20+20 min cykel
Torsdag: 20+20 min cykel
Fredag: 27 min löpning + 20+20 min cykel
Lördag: 10*4 armhävningar
Söndag: 30 min gym (ben, rygg, core) + 30 min löpning (lätt/medel) + 20+20 min cykel

Veckans träning v. 24

Måndag: 20+20 min cykel
Tisdag: 60 min gym överkropp + 20+20 min cykel
Onsdag: Sammanlagt ca 4 timmar cykel
Torsdag: 30 min EasyLine + 20 min core
Fredag: 20+20 min cykel
Lördag: 30 min gym (ben/rumpa) + plankan 3*1 min + löpning 32 min + 30*6 snabba bålrotationer med viktskiva
Söndag: 60 min lugn promenad

Kvällen

Vi har haft det så bra idag! Första helgen på väldigt länge som var helt oplanerad och inget jobb för varken mannen eller mig! Vi har softat, monterat cykelstol för Leo, sovit middag, lagat mat, dansat i köket, tvättat, tagit L på sin första cykeltur (han älskar det!), åkt rutschkana och lite träning på det. Hur många timmar hade det här dygnet egentligen?!

IMG_1065

IMG_1066

IMG_1070

image

Lite fotboll och blommplockning också 🙂

Morgonträning i all ära, men idag blev det både oplanerad och sen träning.  Var egentligen mannens joggingdag/kväll. Men han var lite tvekande och jag kände ett sug att få springa av mig lite energi. Så 21:30 gick jag till gymmet! 30 min ben-, rumpa- core på gymmet följt av 32 min löpning i lugnt/medeltempo. En lång skön stretch plus lite mer core på det och middag kl 23.

Så här på sommaren är det ju så ljust ute att det känns som dag trots att kl är 22! Lagom varmt så här på kvällen också. Kvällsträning – inte så tokigt ändå!

Träningstid

Det här med att få tid till träning när man har barn är inte alltid så lätt. Antingen jobbar jag eller mannen sent och efter jobb är jag ofta trött och inte alls träningssugen. Så morgonträning är grejen för mig.

Idag ringde klockan kl 06. Jag somnade om till 6:30 och tvekade. Sovit lite för få timmar och slutar faktiskt redan kl 18 ikväll (mot 20:15 vanligtvis på fredagar), så skulle kunna köra då istället. Men av erfarenhet vet jag att väl igång är träning absolut bästa starten på dagen och med tanke på att L kanske ändå skulle vakna strax och därmed varken få träning eller sovmorgon gjorde valet lätt.

image

Ofta tomma gym på morgonen - skönt

Må Bättre har dessutom en del morgonpass vilket är bra innan hjärnan vaknat. Skönt med någon som säger åt dig vad du ska göra. I dag timeade jag in ett Easy Line– och ett bålpass och tröttheten är som bortblåst (kommer ikväll istället).

image

vädret + snabbt tempo = blöt av svett

Trevlig helg!

Sen middag

Var hemma 20:30 idag efter jobbet. Brukar inte laga mat så sent, men på vägen hem letade jag upp detta receptet på cashewnötsbiffar.

image

Cashewnötter, paprika, vitlök, soltorkade tomater, basilika och citron

Hade alla ingredienser hemma och det var väldigt enkelt. Bara mixa och lägga på en plåt i ugnen.

image

image

Jag åt dem tillsammans med sesampanerad halloumiost, romansallad och cesardressing.

image

Riktigt god kvällsmat. Snabbt och enkelt var det också!

Veckans träning v. 23

Måndag: 26 min löpning + 20+20 min cykel
Tisdag: 20+20 min cykel + 20 min intensiv core
Onsdag: 60 min gym (överkropp med fokus axlar)
Torsdag: 20+20 min cykel
Fredag: 25 min löpning inkl. 7 backintervaller + 20+20 min cykel
Lördag: vila
Söndag: 60 min gym (ben + core)

Blågult

Inte för att jag har världens snyggaste ben, men lagom till shortssäsongen kan man tycka att detta ändå var lite onödigt. Än så länge bara blått…

image

15*5 cm blåmärke

Veckans läxa blev alltså att INTE stå i strumplästen på en sån här!

image

Farlig U-shape

Jag halkade av och kanten small rakt på benet när jag var på gymmet i fredags. Och jag som får blåmärken bara någon petar på mig…

image

Inte kompisar för tillfället.

Ville ändå prova gymmets nya leksak och gjorde några armhävningar med händerna på den istället. Extra bra för coren!

Idag blev det benträning utan U-shape utan istället mer beprövade TRX och skivstång till min hjälp. Skönt!

Från frysen

Ikväll pimpade jag yoghu-kesellaröran med en ensam liten passionsfrukt från kylen och granatäpplekärnor från frysen. Super att de finns att köpa färdiga från frysdisken. Borde finnas fryst passionsfrukt också!

image

Tillsammans med mandlar, hallon, blåbär, kanel, kardemumma och lite basilika från köksfönstret blev det en riktig fullträff!