Polisspaning

Idag blev det lite spontanköp på bokrean.

Dessa valde jag…

image

…och denna valde Leo!

image

Han är helt galen i bilar. Helst polisbilar, ambulanser och brandbilar. Men lastbilar och sopbilar går också bra!

image

På vägen hem stannade vi till utanför polisstationen för att spana polisbilar. Vi fick inte se någon utryckning då, men lite senare från köksfönstret! Lyckan var gjord och det lyste ur L:s ögon när han fick se dem. Jag förstår inte riktigt grejen, men underbart att se lyckan hos lillen!

Veckans träning v. 8

Inte mycket träning i början av veckan, men däremot i slutet. Blev lite allround med bodypump och cirkel och en rejäl träningsvärk på det. Träningsvärken ser jag som ett kvitto på bra träning. Bra med variation alltså! Lyckades även med 2*3 chins på det lila, svårare, gummibandet! Hey!

Måndag: vila
Tisdag: vila
Onsdag: 45 min promenad
Torsdag: 45 min promenad + 60 min bodypump + chins/ plankan med rotation i superset (7 reps resp. 45 sek)
Fredag: 45 min promenad
Lördag: 45 min cirkelpass + 8*3 chins + 12*3 ryggresningar med vikt
Söndag: 30 min CX + 2*3 chins med lila gummiband + 4 superset med 7 chins (grönt)/10 dips

image

Chins med gummiband

Familjeromantik

Ja här inne händer det inte så mycket. Veckorna ser rätt lika ut, förutom ett extra pass på jobbet i måndags. Ja, en (romantisk ?!) trip på tu man hand med mannen och en hyrbil till Mc Donalds i Upplands Väsby i tisdags också! Här händer det grejer!

image

Och så idag tänkte jag slå på stort och göra en äppelpaj till efterrätt. Till det måste man ju ha glass. Hemköp hade extrapris på Häagen-Dazs, men bara en smak fanns kvar, mint och choklad. Lät sådär kul, men jag slog till. Och vilken fullträff! Friskt och härligt med myntabladen. Ny favorit helt klart!
image

image

Hade tänkt att iaf få 10 min för mig själv, min kaffe, glass och paj i soffan. Men L ville absolut ha mig vid köksbordet, så för husfridens skull fick det bli så.

image

Telefonen är något annat han alltid vill ha så fort den råkar dyka upp…

Godaste kvällsmackan

Ja, det blev det idag. Hungrig efter en dag på jobbet följt av kyrkan och en timme på gymmet (spinning + CX) rotade jag fram lite hopplock från kylen och fick till en fullträff!

Rostat surdegsbröd i botten, hemgjord tonfiskröra, lax, avokado, tomat samt örtsalt och citron på toppen blev en, eller rättare sagt två, mättande macka helt i min smak!

image

Tonfiskröran var kvar från igår och den gör man enkelt av keso, turkisk yoghurt, finhackad rödlök, soltorkade tomater, fetaost, kokt ägg, dill och tonfisk. Receptet hittade jag hos Anna på Trend&Träning.

Energi in, energi ut

Startade dagen med skönaste gympasset.

Överkropp idag (8-12 reps)
* Axelpress/bänkpress 4 superset
* Bred rodd/axelrotation 4 superset
* Triceps/biceps 4 superset
* chins 7*3 set
* Tricepspress 12*3 set

Avslutade med 3 set av denna cirkeln för coren:
Fällkniven 15/ båt med vikt och rotation 20/ plankan med benlyft 15/ ryggresningar 20/ cykel med vridning 20.

Ett tips när man kör en cirkel är att klocka varje varv. Det blir en lite sporre.

Fyllde på med energi efteråt i form av semla, igen 🙂 ( och lite annat också så klart).

Mannen beställde blåbärsmuffins till kaffet idag. Gjorde en variant med kesella som jag hittade recept på här. Använde bara halva sockermängden, vanlig kesella samt en tsk äkta vanilj istället för vaniljkesella. Gjorde även en liten smuldeg på smör, havregryn, mjöl och sesamfrön som jag smulade på för lite extra crunch.
image

Muffinsarna blev goda, men lite stabbiga och helt omöjliga att få ur pappret!
image

Blev lite smuldeg över som fick pryda en liten (lite för bränd) blåbärspaj som jag smaskade i mig nu på kvällen framför TVn och Hämden. Vilken bra film för övrigt!

Rester

Hittade de här resterna i kylen när jag kom hem från jobbet sent ikväll…

image

OK att man inte ska slänga mat, men vem kommer äta dessa rester?

Tur att jag handlade på vägen hem!

image

Varmrätten – hamburgare.

image

Efterrätten – semla!

Nu är det adjö och god natt som gäller!

Helkropp

Ja igår var det dags att träffa Emilia för en timmes PT-träning. Ett tufft pass för hela kroppen stod på schemat. Och vet ni? Jag gjorde chins! Kan ni tänka er?! Fick ett speciellt gummiband till hjälp (typ så här), men när Emilia visade kände jag bara att det där kommer aldrig gå! Men det gick! Och dessutom rätt bra! 3 set med 6 reps i varje. Nu är målet att en dag klara helt utan hjälp!

Gårdagens pass såg ut så här:
* Utfall/axelpress med stång 20*3 superset
* Chins 6*3 set
* Rörlighet
* Wallball/burpees/utfall/hopprep 10*3 set på tid
* Draken 11*2 set
* Dynamiska båten/plankan med benlyft/ryggresningar 10*3 triset

Hittills har alla pass med Emilia gett mig träningsvärk dagen efter. Vilket jag ser som ett kvitto på ett bra upplägg 🙂 Blir så spännande att träna när man låter någon annan bestämma upplägget eftersom man inte riktigt vet vad som komma skall. Och chins alltså… Måste snart gå till gymmet igen och göra några till!